SHV/FSVL
Menu

Competition News

OGO, 17. - 20. 3. 2022: Weekend at Flims !

Martin Scheel 18. March 2022 OGO 2022
Wir machen das Weekend in Flims. Alle Infos folgen heute Nachmittag.

Treffpunkt, Einschreiben:
An der Talstation in Flims, 9:30
46.83378, 9.28156

Meteo
********
Samstag
An den Voralpen Hochnebel, im Tagesverlauf Kaltlufttropfen nördlich von uns, deswegen Anfeuchtung in den Alpen, Voralpen. Gegen Abend lokal Schauer.

Engelberg Inversion 1200, löst sich auf, Basis 2500, Wind kein Problem
Flims Basis 3000, Wind Boden bis 2000 aus SW (15kmh), 3000 0-10kmh NW
Crans Montana Basis 3000, Wind Boden variabel, 2000 aus Ost (10kmh), 3000 0-10kmh NW
Am Samstag ist es an allen drei Orten gut taskbar. Flims und Crans Montana sicher viel mehr Kilometer.

In der Nacht von Samstag auf Sonntag streift uns eine schwache Front (wegen dem Kaltlufttropfen, der nördlich von der Schweiz durchzieht)

Sonntag
Auf der Alpennordseite mittelhohe Bewölkung. Stärke ist schwierig einzuschätzen, die Modelle sind unterschiedlich. Wallis und Surselva ziemlich schönes Wetter.
5hp Druckdifferenz (föhnig). Im Wallis könnte dies stören (Lokals sagen, dass es bei 5hp in Crans Montana nicht gut ist). In Flims sollte es gut fliegbar sein.
Engelberg länger Bewölkt, genaue Prognose ist schwierig.
******************************************************************************
******************************************************************************
Nous passerons le week-end à Flims. Toutes les infos suivront cet après-midi.

Lieu de rendez-vous, inscription :
A la station de départ à Flims, 9:30
46.83378, 9.28156

Meteo
*******
Samedi
Brouillard élevé dans les Préalpes, en cours de journée, gouttes d'air froid au nord de chez nous, donc humidification dans les Alpes, Préalpes. En soirée, averses locales.

Engelberg Inversion 1200, se dissipe, base 2500, vent pas de problème.
Flims base 3000, vent sol à 2000 de SW (15kmh), 3000 0-10kmh NW
Crans Montana base 3000, vent au sol variable, 2000 de l'est (10kmh), 3000 0-10kmh NW
Samedi, le temps est bien taskable dans les trois endroits. Flims et Crans Montana certainement beaucoup plus de kilomètres.

Dans la nuit de samedi à dimanche, un faible front nous touche (à cause de la goutte d'air froid qui passe au nord de la Suisse).

Dimanche
Au nord des Alpes, nébulosité moyenne. L'intensité est difficile à estimer, les modèles sont différents. Valais et Surselva temps assez beau.
Différence de pression de 5hp (foehn). En Valais, cela pourrait être gênant (les locaux disent qu'à 5hp, ce n'est pas bon à Crans Montana). A Flims, il devrait être possible de voler.
Engelberg plus longtemps Nuageux, prévision exacte difficile.
******************************************************************************
******************************************************************************
We are doing the weekend in Flims. All info will follow this afternoon.

Meeting point, registration:
At the valley station in Flims, 9:30
46.83378, 9.28156

Meteo
*******
Saturday
In the Prealps high fog, during the day cold air drops north of us, therefore moistening in the Alps, Prealps. Towards evening local showers.

Engelberg Inversion 1200, dissolving, base 2500, wind no problem.
Flims base 3000, wind ground to 2000 from SW (15kmh), 3000 0-10kmh NW
Crans Montana base 3000, wind ground variable, 2000 from east (10kmh), 3000 0-10kmh NW
Saturday well taskable at all three locations. Flims and Crans Montana certainly much more kilometers.

In the night from Saturday to Sunday a weak front touches us (because of the cold air drop passing north of Switzerland)

Sunday
On the northern side of the Alps medium cloud cover. Its intensity is difficult to estimate, the models are different. Valais and Surselva fairly fine weather.
5hp pressure difference (foehny). In Valais this could be disturbing (locals say it is not good at 5hp in Crans Montana). In Flims it should be well flyable.
Engelberg longer Cloudy, exact forecast is difficult.
***************************************
001-c2e_ch_ctrl_DURSUN_R06h_036.png

OGO 2022

Links

Gallery

001-c2e_ch_ctrl_DURSUN_R06h_036.png 002-c2e_ch_ctrl_DURSUN_R06h_042.png 003-c2e_ch_ctrl_CLC_033.png 004-c2e_ch_ctrl_CLC_036.png 005-c2e_ch_ctrl_CLC_039.png 006-Bildschirmfoto 2022-03-18 um 09.49.57.jpg 007-Bildschirmfoto 2022-03-18 um 10.15.15.jpg 008-c2e_ch_ctrl_RRRS03h_039.png 009-c2e_ch_ctrl_PSr_036.png 010-c2e_ch_ctrl_uv10m_036.png 011-c2e_ch_ctrl_uv800m_036.png 012-c2e_ch_ctrl_uv850_036.png 013-c2e_ch_ctrl_uv2000_036.png 014-c2e_ch_ctrl_uv3000_036.png 015-Bildschirmfoto 2022-03-18 um 09.48.59.jpg 016-Bildschirmfoto 2022-03-18 um 09.49.12.jpg 017-Bildschirmfoto 2022-03-18 um 09.49.27.jpg 018-Bildschirmfoto 2022-03-18 um 09.49.40.jpg 019-VIBN08.png 020-VIBN09.png 021-Bildschirmfoto 2022-03-18 um 09.48.09.jpg 022-Bildschirmfoto 2022-03-18 um 09.47.38.jpg 023-Bildschirmfoto 2022-03-18 um 09.47.59.jpg 024-VIS-ILL_COSMO-E_33.png 025-VIS-ILL_COSMO-E_36.png 026-VIS-ILL_COSMO-E_39.png 027-BUO-LOC_COSMO-E_33.png 028-c2e_ch_q50_DURSUN_R06h_060.png 029-c2e_ch_q50_DURSUN_R06h_066.png 030-c2e_ch_q50_CLC_060.png 031-c2e_ch_q50_CLC_063.png 032-Bildschirmfoto 2022-03-18 um 10.07.10.jpg 033-c2e_ch_ctrl_RRRS03h_057.png 034-c2e_ch_ctrl_RRRS03h_060.png 035-c2e_ch_ctrl_RRRS03h_063.png 036-c2e_ch_ctrl_PSr_060.png 037-c2e_ch_ctrl_uv10m_060.png 038-c2e_ch_ctrl_uv800m_060.png 039-c2e_ch_ctrl_uv850_060.png 040-c2e_ch_ctrl_uv2000_060.png 041-c2e_ch_ctrl_uv3000_060.png 042-Bildschirmfoto 2022-03-18 um 10.06.28.jpg 043-Bildschirmfoto 2022-03-18 um 10.06.38.jpg 044-Bildschirmfoto 2022-03-18 um 10.06.49.jpg 045-Bildschirmfoto 2022-03-18 um 10.06.59.jpg 046-Bildschirmfoto 2022-03-18 um 10.06.08.jpg 047-Bildschirmfoto 2022-03-18 um 10.05.58.jpg 048-Bildschirmfoto 2022-03-18 um 10.05.48.jpg 049-VIS-ILL_COSMO-E_57.png 050-VIS-ILL_COSMO-E_60.png 051-VIS-ILL_COSMO-E_63.png 052-BUO-LOC_COSMO-E_57.png

Comments

New Comment