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SRS Gemona, Skywalk Edition 2025

SRS Task 2 Gemona – Spannung vor dem Gewitter

Marco Sommerfeld, 4. July 2025
Français plus bas / English below -------- Task 2 – Spannung vor dem Gewitter

Kurz, taktisch – und frühzeitig gestoppt Der Wetterbericht hatte es bereits angekündigt: Ab 15 Uhr sollte es erste Gewitterentwicklungen geben – und genau so kam es. Entsprechend wurde ein kürzerer Task von 46 km ausgeschrieben. Zu Beginn ging es wie gewohnt der Ridge entlang, um auf den ersten 15 Kilometern einige schnelle Punkte zu sammeln. Danach wurde das Rennen ins Flache verlagert. Zwei Hauptlinien wurden geflogen: entweder direkt zur bekannten Fabrik im Flachland oder über einen 7 km längeren Umweg via die südlichen Hügel. Entscheidend war jedoch, genügend Höhe zu tanken, da wir bereits um 12 Uhr ins Flache wechseln mussten. Wer hier zu ungeduldig war, bekam es mit zähen Bedingungen zu tun. Nach dem äussersten Wendepunkt im Flachland führte der Rückweg im Zickzackkurs Richtung Goal. Doch wer mehr als 1 Stunde 45 Minuten für den Task brauchte, hatte Pech – der Task wurde wegen einer herannahenden Gewitterzelle gestoppt. Schon beim Rückflug sah man in der Ferne Blitze zucken – und wir flogen sprichwörtlich gegen eine dunkle Wand zurück zum Goal. Ein eindrückliches, aber auch mahnendes Wetterbild. Raphael wollte an seinen starken Vortag anknüpfen und flog die ersten 80 % des Tasks im Leading Gaggle. Leider verlor er kurz vor Schluss die Nerven und bombte out – bitter nach einer ansonsten starken Leistung. Der Frust war bei der heutigen Pilotenparty aber schnell wieder vergessen. Das Team Swiss League geniesst den Abend in geselliger Runde und schaut motiviert auf den nächsten Tag. -------- Task 2 – Tactique avant l’orage

Court, exigeant – et arrêté à temps La météo avait prévenu : dès 15h, des orages isolés étaient attendus. Et c’est exactement ce qui s’est produit. Un task plus court de 46 km a donc été défini. Le début du parcours nous a menés le long de la crête, comme souvent, sur environ 15 km pour engranger les premiers kilomètres. Ensuite, direction la plaine. Deux itinéraires ont été choisis : soit directement vers l’usine bien connue dans la plaine, soit un détour de 7 km par les collines. L’élément crucial était de prendre assez d’altitude avant 12h, car il fallait déjà s’élancer vers le plat à ce moment-là. Ceux qui ont manqué de patience se sont retrouvés en difficulté. Après la balise la plus éloignée, le retour s’est fait en zigzag vers l’arrivée. Mais seuls ceux qui ont mis moins de 1h45 ont pu atteindre le goal – le task a été stoppé à cause d’une cellule orageuse approchante. Sur le chemin du retour, on pouvait déjà apercevoir les premiers éclairs à distance – et nous volions face à un mur noir menaçant. Un décor impressionnant mais qui appelait à la prudence. Raphael, motivé par sa belle performance du jour précédent, a volé 80 % du task en tête. Mais à la fin, il a craqué sous la pression et a bombé – une grosse déception après une journée pourtant bien gérée. Heureusement, la fête des pilotes du soir a permis d’évacuer tout ça rapidement. Le Team Swiss League profite de la soirée dans la bonne humeur et se réjouit du jour suivant. -------- Task 2 – Tactical flight before the storm

Short, strategic – and wisely stopped in time The weather forecast had warned of isolated thunderstorms from 3:00 p.m. onwards – and that’s exactly what happened. As a result, the task was kept short at 46 km. The day began with the familiar ridge run, covering about 15 km to rack up the first distance. After that, it was off into the flats. Two main routes were flown: either directly to the well-known factory turnpoint, or via a 7 km detour through the hills. The key was to gain enough altitude before noon, as we had to push into the flats quite early. Those lacking patience found themselves struggling. After reaching the furthest turnpoint out in the plains, the return was a zigzag course back toward goal. However, anyone taking longer than 1h45 didn't make it – the task was stopped due to an approaching storm front. While flying back, we already saw the first lightning flashes in the distance – heading straight into a dark wall of weather. A dramatic and humbling sight. Raphael, looking to build on his strong performance from the previous day, flew 80% of the task in the lead gaggle. Unfortunately, he lost his nerve near the end and bombed out – a frustrating end to an otherwise excellent effort. Thankfully, tonight’s pilot party quickly lifted the mood again. The Swiss League Team is enjoying the evening together and looking forward to what tomorrow brings. Task Results 9 Marco SOMMERFELD 20 Pascal BLUM 26 Gaetan GERBER 47 Simon STEINER 68 Martina HAURI 71 Mattia VOSTI 76 Lukas GAFNER 83 Claudio VOSTI 89 Jan LUEBBIG 96 Gloria BITZI 101 Carel LUEBBIG 104 Raphael OERER 115 Philipp LANGENEGGER
PWC Feltre 2025

Task 6 – Stopped before the start

Sarah Zimmermann, 4. July 2025
Français plus bas / English below Pictures by Dominik Breitinger ---------- Heute Morgen um 8 Uhr fiel die Entscheidung, zu einem alternativen Startplatz nach Rubbio zu fahren – in der Hoffnung, in der Region um Bassano trotz des schwierigen Wetters einen gültigen Task fliegen zu können. Ein früher Start war geplant. Dieser verzögerte sich jedoch, da ein Car im Stau stecken blieb. Als wäre das nicht schon genug, gab es zusätzlich Navigationsprobleme: Rund 20 Piloten landeten mitten im Wald auf einer schmalen, kurvigen Straße, wo der Car schließlich stecken blieb. Kleinere Vans eilten zur Rettung – und so erreichten auch die letzten Piloten nach dreistündiger Fahrt den Startplatz. Das Briefing verlief zügig, und man durfte direkt bei besten Bedingungen starten. Die Thermik war stark – die schönste der Woche. Leider bildete sich schon bald eine große Gewitterzelle. Etwa 30 Minuten vor dem Airstart wurde der Task daher rechtzeitig gestoppt. Alle Piloten landeten sicher im Goal. Kurz darauf fielen bereits die ersten Regentropfen. Der Car konnte erfolgreich aus seiner misslichen Lage befreit werden, und nach einem wohlverdienten Bier ging es wieder zurück nach Hause. ---------- Ce matin, à 8 heures, la décision a été prise de se rendre sur un site de décollage alternatif à Rubbio - dans l'espoir de pouvoir voler une tâche valable dans la région de Bassano, malgré les conditions météorologiques difficiles. Un décollage précoce était prévu. Celui-ci a toutefois été retardé car un car est resté bloqué dans un embouteillage. Comme si cela ne suffisait pas, il y avait en plus des problèmes de navigation : une vingtaine de pilotes ont atterri au milieu de la forêt sur une route étroite et sinueuse, où le car est finalement resté bloqué. Des vans plus petits se sont précipités à la rescousse - et c'est ainsi que les derniers pilotes ont atteint le lieu de départ après trois heures de route. Le briefing s'est déroulé rapidement et les pilotes ont pu décoller directement dans les meilleures conditions. Les thermiques étaient forts - les plus beaux de la semaine. Malheureusement, une grosse cellule orageuse s'est rapidement formée. Environ 30 minutes avant l'airstart, la tâche a donc été arrêtée à temps. Tous les pilotes ont atterri en toute sécurité dans le goal. Peu après, les premières gouttes de pluie sont tombées. Le car a pu être sorti avec succès de sa fâcheuse position et, après une bière bien méritée, nous sommes rentrés à la maison. Traduit avec DeepL.com (version gratuite) ---------- At 8 o'clock this morning, the decision was made to drive to an alternative launch site in Rubbio - in the hope of being able to fly a valid task in the region around Bassano despite the difficult weather. An early start was planned. However, this was delayed because a car got stuck in a traffic jam. As if that wasn't enough, there were also navigation problems: around 20 pilots landed in the middle of the forest on a narrow, winding road, where the car eventually got stuck. Smaller vans rushed to the rescue - and so even the last pilots reached the starting area after a three-hour drive. The briefing went quickly and they were allowed to take off directly in the best conditions. The thermals were strong - the best of the week. Unfortunately, a large thunderstorm cell soon formed. The task was therefore stopped in good time around 30 minutes before the air launch. All pilots landed safely in the goal. Shortly afterwards, the first drops of rain began to fall. The car was successfully rescued from its awkward position and after a well-earned beer, it was time to return home. Translated with DeepL.com (free version)
PWC Feltre 2025

Task5 - Ridge racing and stable flat lands

Dominik Breitinger, 3. July 2025
Today a 58km Task was set wich was pretty straight forward on the paper, but at the end, left us with different approaches. For the airstart, we took off in the higher mountains and then had a cylinder in the flats where it was just a short out and return. Next we were heading back in to the mountains in to the North-East part where (at least we were told so) never before a task was set. After the north-easterly waypoint, we were heading back over the take off and further to the west. For the final glide the plan was then to come back to the take off again, gain height, take one more waipoint in the flats and then come back to the landing field. After the airstart and the glide out and returning to the mountain, the first fiew kilometers were really fast and basically only ridge racing. We were all pretty well positioned and kept pushing hard on the ridge. Back at the take off, flying direction the westerly turnpoint, the group was splitting the first time. Most of the pilots took the slightly longer route on the luv side of the hill where me and Jérôme went for the more direct route over through the lee side of the hill, which was kind of sketchy, as we were facing a lot of head wind coming around the hill at some point. The climbs were not that good and we kept pushing low for the next vally crossing, while the other pilots came in around 200m higher over our heads. Unfortunately there was no lift on the westerly waypoint and we had to head straight back direction the takeoff where we were able to get some hight on the lee side of the hill. Steve Cox was pushing hard against the wind and got to the luv side of the take off first of the swiss guys, but unfortunately the thermals were week and the wind was not really helping. Roger Aeschbacher and myself kept catching thermals on the lee side and tried to follow the leading group which was about 2 minutes ahead and around 200m higher, already on the luv side. I was lucky and just catched the important thermal below the leaders, while Roger had to keep on going to the next ridge to find some other thermals. During the final glide through the flats, I was able to catch up to the leaders. We had a good glide but it felt like dead air until we were around 300m over ground and I still needed glide ratio 10.5 to goal. We catched a week 0.5m/s thermal and only the four highest pilots out of our 16 pilots group, kept on going. I started going at glide ratio 9.5 to goal and made it with 100m over the line, 4 minutes behind the first pilots. In the end it could have worked without the last weak thermal, but with a high risk of bombing out. The others of the swiss team came in within the next 15 minutes and it was overall a ok day for the swiss team. Sarah Zimmermann made a really good move and went out to the flats earlier then the others, which was the shorter but riskier route. She was able to overtake a lot of other pilots on the final glide with finding a week convergence line in the flats, which was enough to get directly to goal. Thanks to this move she is now first in the women standings, while only flying on a Zeno! Unfortunately there are also bad news for today. Cédric Aymon had a big collaps while pushing on the ridges, which was ending in a crash below the rocky cliffs. The hight was unfortely not enough in order to open the reserve. He got flown to the hospital in Feltre with the helicopter and was getting surgery on the same evening. He is ok and will be able to leave the hospital in a few days. Fortunately he "only" has several broken bones on the leg, ribs and the connection between femur and hip, but no injuries to his back. Morane Montavon was visiting him before surgery and his dad will arrive today. We wish him a speedy recovery. Pictures by Roger Aeschbacher and Sarah Zimmermann.
SRS Gemona, Skywalk Edition 2025

SRS Task 1 Gemona, Skywalk Edition

Simon Steiner, 3. July 2025
Français plus bas / English below ---------- Schweizer:innen solide im Goal – Team Swiss League auf Platz 4 Zahlreiche Schweizer:innen haben sich für den ersten Task der SRS Skywalk Edition in Gemona eingefunden. Der gestrige Trainingstask liess bereits gute Flugbedingungen erahnen – heute wurde es ernst. Um 11:45 Uhr wurde das Startfenster geöffnet und die ersten Pilot:innen stiegen in die Luft. Der Task hatte es mit 76.1 km in sich – es war alles dabei: Ridgeracing, Soaring und Flachland-Fliegerei. Gleich zwei Mal galt es, das Tal zu queren. Auf dem Rückweg wurden praktisch alle Linienvarianten ausprobiert – mitten durchs Flache, zurück über den Startplatz oder sogar über die hohen Berge im Westen. Der Final Glide konnte mit genügend Höhe bereits 16 km vor dem Goal angesetzt werden – ein seltener Luxus. Von den 13 Schweizer:innen erreichten acht das Goal. Raphi Oerer flog ein starkes Rennen und kam nur fünf Minuten hinter dem Tagessieger ins Ziel. In der Teamwertung sicherte sich das Team Swiss League den vierten Platz – ein gelungener Auftakt. Im Goal hiess es: schnell einen schattigen Platz suchen, einpacken und direkt ins kühle Nass des nahen Flusses eintauchen. Die Task-Deadline war bewusst auf 17:00 Uhr angesetzt, da ab 18:00 Uhr erste Böen einer nördlichen Gewitterzelle erwartet wurden. Tatsächlich fegten um 18:45 Uhr 50er-Böen durch das Tal – da war man froh, sicher am Boden zu sein. Der Abend klang gemütlich aus – mit Couscous + Risotto, Getränken und guter Stimmung in der Wagenburg einiger Schweizer:innen. Ein sportlich spannender erster Task mit guter Teamleistung, cleverer Linienwahl und rechtzeitigem Bodenkontakt vor dem Gewitter. Der Auftakt macht Lust auf mehr! ---------- Un solide début pour les Suisses – Team Swiss League termine 4e Nombreux·ses pilotes suisses ont fait le déplacement à Gemona pour le premier task de la SRS Skywalk Edition. Le task d’entraînement de la veille nous avait déjà mis dans de bonnes conditions – aujourd’hui, les choses sérieuses commençaient. À 11h45, la fenêtre de décollage s’est ouverte et les premiers pilotes ont pris leur envol. Un task de 76,1 km nous attendait, avec tous les ingrédients d’un bon jour de course : soaring, vol de crête et traversées de plaine. Deux fois, il a fallu traverser la vallée, et au retour, toutes les lignes possibles ont été utilisées – en ligne droite à travers la plaine, via le déco, ou même par les hauts reliefs au nord-ouest. Le final glide pouvait être lancé dès 16 km avant l’arrivée pour ceux qui avaient suffisamment de gaz – une belle récompense après un bon travail de gestion d’altitude. Sur 13 Suisses, 8 ont atteint le goal. Mention spéciale à Raphi Oerer, arrivé à seulement 5 minutes du vainqueur du jour. Au classement par équipe, le Team Swiss League s’est placé 4e, une belle performance d’ensemble pour ouvrir la compétition. À l’atterro, il s’agissait ensuite de trouver rapidement un coin d’ombre, plier l’aile et plonger dans la rivière toute proche pour se rafraîchir. La deadline du task était fixée à 17h00, car des rafales annoncées d’une cellule orageuse au nord devaient arriver vers 18h. Et en effet, à 18h45, des rafales à 50 km/h balayaient la vallée – on était tous heureux d’être déjà au sol. La journée s’est terminée en toute convivialité dans le campement suisse, entre rires, repas et partage d’impressions. Un premier task réussi, avec une belle présence suisse à l’arrivée, des choix de lignes variés, une bonne coordination d’équipe et des décisions prudentes face à la météo. De quoi bien lancer cette édition Skywalk de la SRS ! ---------- Strong Swiss showing – Team Swiss League finishes 4th A large group of Swiss pilots gathered in Gemona for the opening task of the SRS Skywalk Edition. Yesterday’s training task gave us a taste of the good flying conditions – and today, things got real. The start window opened at 11:45 AM, and the first pilots took to the air. A 76.1 km task was on the menu, offering a bit of everything: ridge racing, soaring, and flatland flying. We had to cross the valley twice, and on the return leg, every possible line was flown – straight through the flats, back over launch, or even via the high mountains to the west. With enough altitude, the final glide could be initiated as far as 16 km before goal, which was a rare luxury. Out of 13 Swiss pilots, 8 made goal. Special mention to Raphi Oerer, who finished just 5 minutes behind the day’s winner. In the team ranking, Team Swiss League secured a solid 4th place – a promising start to the competition. At goal, it was all about finding some shade, packing up, and jumping into the cool waters of the nearby river. The task deadline was set early at 5:00 PM due to incoming gust fronts from a northern storm cell. And sure enough, by 6:45 PM, gusts up to 50 km/h were sweeping through the valley – everyone was glad to be safely on the ground. The evening ended in true Swiss style, with a relaxed hangout in the team’s camp, sharing stories, laughs, and a well-earned meal. A great start to the Skywalk SRS with solid flying, smart line choices, strong team spirit, and safe decision-making ahead of incoming weather. Looking forward to what comes next! Task Results 12 Raphael OERER 18 Simon STEINER 29 Gaetan GERBER 31 Marco SOMMERFELD 46 Pascal BLUM 72 Philipp LANGENEGGER 75 Martina HAURI 96 Carel LUEBBIG 104 Lukas GAFNER 105 Gloria BITZI 119 Jan LUEBBIG 121 Mattia VOSTI 121 Claudio VOSTI
PWC Feltre 2025

PWC Feltre - Task 3

Jérôme Kägi, 1. July 2025
After heavy rain and thunderstorms yesterday, we woke up to cool, fresh air. A cloud band hovered over the valley, covering everything, so it took a while for the day to get started. I also counted three inversion layers that gradually burned off. After 12:00, the conditions improved, and the PWCA team decided to allow pilots into the air, setting the air start for 2:00 PM. Roger and I decided to launch early to explore the air and assess our options. He had a big knot on the left side but luckily managed to open it in the air. As for me, I had to top-land and untangle a mess with my risers, so the early start didn’t really work out. I had to return to the launch line and waited another 15 minutes. In the end, nearly all the Swiss pilots were well positioned for the air start—let the race begin. The start was fast as always. In our briefing, we had agreed to stay high and fly conservatively given the conditions, and it paid off. More than half the field essentially raced themselves into the ground, while we stayed high in the mountains, making sure never to get too low. It worked out perfectly—almost all Swiss pilots were in the top 21. The task was stopped after about 65% due to thunderstorms and rain. However, it still counts, and it’s an important one because of the significant point gap between the top 22 and the rest. Tomorrow looks promising—let’s fly smart again. Ranking Today: 4. Jérôme Kägi 8. Dominik Breitinger 10. Steve Cox 11. Morane Montavon 12. Alfredo Studer 14. Roger Aeschbacher 21. Sarah Zimmermann 49. Davide Licini 53. Cédric Aymon Ranking Overall: 6. Steve Cox 9. Dominik Breitinger 12. Jérôme Kägi 21. Alfredo Studer 40. Sarah Zimmermann 77. Davide Licini 83. Roger Aeschbacher 91. Morane Montavon 100. Cédric Aymon Foto credits: - Morane Montavon - Dominik Breitinger
Regio South - 4 - 2025 2025

Giornata Splendida al Lema, 42 km bomba! Vince Anton Soekeland!

Mattia Vosti, 29. June 2025
Una giornata entusiasmante con ottime condizioni termiche! La meteo non ha sbagliato!! Incominciamo con una teoria sulla psicologia Pre-durante-post volo al ristorante del Monte Lema, ben 13 piloti si ritrovano in una tavolata pronti per imparare e per volare in compagnia. Prepariamo una task di 42 km, cercando di rimanere in alta quota vista la stabilità in basso. I piloti in decollo sono tutti all'erta per vedere chi sarà il primo fusibile, Anton decide di dimostrare le sue capacità di atterraggio ad alta quota nel mentre. Chi avrà il coraggio di essere il primo? Impostiamo uno start alle 13:00 con l'intenzione di rimanere nella zona di Lema-Gradiccioli. Tutti con una buona posizione cominciano il percorso e le termiche non si fanno cercare, super condizioni e a tratti anche sportive! Aspettiamo che si alza la base e dopo un passaggio radente per alcuni al Ferraro, salutiamo il Camusio e torniamo a Miglieglia. Nonostante le prime partecipazioni alla Regio Sud, tutti hanno volato benissimo, anche scoprendo posti nuovi! Tutti con ottime linee per le creste sottocenerine e con una buona sicurezza in volo. Anton ha voluto dimostrarci come un supporter xalps vola una gara, arrivando ben 25 minuti prima agli altri. Samuel e Etan avevano una buonissima posizione, complimenti! Purtroppo la scelta di spingere troppo li ha portati nel brodo primordiale a bassa quota, rendendo complicata la risalita. Samu quasi salva il volo! Un ottimo risultato di Elia che dimostra di migliorare ogni task di più! Complimenti anche a Diego, Bicio e Claudio per aver completato il percorso con eleganza! Peccato per Romano che ha mancato la boa del Camusio per pochi metri! Ringrazio ancora tutti quanti per la fiducia e per essere venuti! Sperando di vedervi numerosi alla prossima giornata vi auguro buoni voli! (19-20 Luglio)! - Vostino
Regio South - 4 - 2025 2025

Update Giovedì / Regio South 2025 - 4

Mattia Vosti, 26. June 2025
Eccoci all'aggiornamento di giovedì, come mi aspettavo, sabato le previsioni per il nord sono un pelo peggiorate ma non tutti i modelli sono coerenti tra di loro, lo stesso vale per domenica, che in ugual modo è migliore rispetto a sabato. Quello che caratterizza questo weekend di giugno è la canicola, di conseguenza significa stabilità per noi parapendisti. In effetti nei modelli vediamo precisamente che alla mattina tenderà ad essere "fiacca" per via di questo anticiclone che non si sposta. Sabato: Tendenza favonica da nord, non forte ma ho il timore che, a causa della stabilità, possa dare più fastidio in aria, a 2000 metri dovremmo avere già raffiche attorno 15-20 km/h che non sono esagerate. Ma viste le circostanze si potrebbe sentire di più. Facendo una media tra modelli potremmo avere -5/-6 hPa di differenza. l'attività termica è migliore rispetto a Domenica. Ma con l'incertezza del Nord non me la sento di portarvi in un volo spiacevole. Domenica: Minima tendenza da nord al mattino, più stabile al mattino rispetto a Sabato, ma poi buon gradiente nel pomeriggio con basi attorno ai 2000-2500m. Magari rinforza un po' il vento da sud, ma questo dovuto all'attività termica. (Però non prevedo che sarà cosi marcato) Viste queste previsioni tengo buona la giornata di Domenica, con ritrovo a Miglieglia per salire al Monte Lema. Non confermo ancora però, aspetto le previsioni di domani per accertarmi che i modelli siano più affidabili tra di loro. Per domande sono disponibile su whatsapp! -Vostino
Swiss Cup Lenzerheide > Disentis 2025

115 km Triangle in good, but sometimes challenging conditions

Martin Scheel, 22. June 2025
Tag 1 – Task abgesagt, aber trotzdem geflogen Der erste Tag begann mit einem Dämpfer: Die Schauer wurden in den Prognosen immer früher angesagt. Obwohl das Taskteam extra früh auffuhr, um einen Start zu ermöglichen, zeigte sich bereits um 9 Uhr auf Caischavedra eine bedrohliche Wolkenkulisse. Noch vor dem Briefing wurde der Task abgesagt. Trotzdem nutzten viele Pilot:innen die gute Thermik, die sich später entwickelte. Die anfänglichen „Wassersäcke“ lösten sich auf, und zahlreiche freie Flüge – etwa Richtung Ilanz – waren möglich. Am Nachmittag erklärte Jörg die Unterschiede der Wertungsformeln, abgerundet wurde der Tag mit einem gemeinsamen Spaghetti-Dinner. Die Vorfreude auf Tag zwei war spürbar – und wurde nicht enttäuscht. Tag 2 – 115 km Dreieck bei sportlich anspruchsvollen Bedingungen Am zweiten Tag konnte ein 115 km FAI-Dreieck geflogen werden – bei grundsätzlich guten, aber teilweise anspruchsvollen Bedingungen. Unerwartet machte sich ein Südüberdruck bemerkbar, der vor allem auf dem Rückweg von Vals und beim Flug in Richtung Oberalppass für Turbulenz und Gegenwind sorgte. Statt der angekündigten Nordwestströmung drückte es aus allen südlichen Tälern. Dennoch gelang es 43 von 64 Pilot:innen, das Goal rechtzeitig zu erreichen – eine starke Leistung angesichts der meteorologischen Herausforderungen. Top 10 Overall 1. Joel Fuchs (Enzo 3) – 990.1 pts | 2. Morane Montavon – 896.1 pts | 3. Benjamin Fankhauser – 884.8 pts | 4. Roger Aeschbacher – 882.0 pts | 5. Olivier Dietrich – 852.9 pts | 6. Michal Grabos – 827.6 pts | 7. Davide Licini – 819.6 pts | 8. Markus Wicki – 799.4 pts | 9. Sarah Zimmermann – 795.4 pts | 10. Raphael Oerer – 791.4 pts Frauenwertung 1. Sarah Zimmermann – 795.4 pts | 2. Andrea Habegger – 696.9 pts | 3. Corina Heldstab – 672.5 pts Junioren 1. Thierry Stoll – 782.5 pts | 2. Jonas Mabillard – 729.7 pts | 3. Mattia Vosti – 683.6 pts Sportklasse 1. Sarah Zimmermann – 996.7 pts | 2. Raphael Oerer – 985.3 pts | 3. Frédéric Monnet – 975.3 pts Ein gelungener Swiss Cup mit spannenden Flügen, technischen Passagen und vielen erfolgreichen Goal-Ankünften – so darf der Sommer weitergehen! Text: Valentin Biffiger
XAlps 2025

Lars und Chrigel an der Spitze - Patrick folgt auf Platz 7 und Nicola Platz 11!

Bernhard Senn, 22. June 2025
Alle Schweizer sind bei der Entscheidung voll dabei. Allen voran Chrigel Maurer und Lars Meerstetter für die Podestplätze. Aktuell steigen sie nach dem Signboard Lermoos hoch an einen guten Startplatz. Es ist für die beiden gar möglich, das Ziel in Zell am See noch heute zu erreichen! Bleiben wir dran... Patrick von Känel als Siebter steigt nach dem Turnpoint St. Moritz Richtung Corviglia. Für ihn liegt der nächste Turnpoint Lehrmoos für heute sicher auch in Reichweite. Nicola ist unterwegs oberhalb Ciavenna und wird wohl ebenfalls bald im Engadin sein. Einen besonderen Move hat heute der Australier Shane Thige gemacht. Er zog den Nightpass und lief in der Nacht das Wallis hoch bis zur Moosalp. Von dort ist ihm gerade der Flug ins Saastal und weiter über den Zwischbergenpass ins Val Bognaco und weiter Richtung Tessin geglückt. Er erreichte bereits um die Mittagszeit Flughöhen von über 3500 m.ü.M.! ************** Tous les Suisses sont pleinement engagés dans la décision. Chrigel Maurer et Lars Meerstetter en tête pour les places de podium. Actuellement, ils montent à une bonne place de départ après le Signboard Lermoos. Il est même possible pour eux d'atteindre l'objectif de Zell am See aujourd'hui encore ! Restons à l'écoute... Patrick von Känel, septième, monte après le Turnpoint St. Moritz en direction de Corviglia. Pour lui, le prochain Turnpoint Lehrmoos est certainement à portée de main pour aujourd'hui. Nicola est en route au-dessus de Ciavenna et devrait lui aussi bientôt arriver en Engadine. L'Australien Shane Thige a fait un mouvement particulier aujourd'hui. Il a tiré le nightpass et a remonté le Valais dans la nuit jusqu'à la Moosalp. De là, il vient de réussir son vol vers la vallée de Saas, puis vers le Val Bognaco en passant par le col du Zwischbergen et ensuite vers le Tessin. Il a atteint des altitudes de vol de plus de 3500 m à la mi-journée déjà!
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